woensdag 21 januari 2015

Peter Pontiac

underground- en striptekenaar 
Peter Pontiac
niet meer hier...

aangetrokken door de duistere kanten
 van het artistieke bestaan in Amsterdam
leidt hij in zijn jeugd 
een leven van seks, drugs en rock 'n' roll
'ik ben een slachtoffer van Lou Reed'
verklaart hij zelf afgelopen december in Het Parool
'dat eerste album van The Velvet Underground
het nummer Waiting for my man... 
je had toen ook al die hippiemuziek 
waar verder niets mis mee was 
maar ik viel voor de vuile grotestadsmuziek van The Velvets 
een junkie was something to be
maar de bottom line was dat ik mijn dagen sleet in vieze holen 
waar ik met andere menselijke ratten zat te spuiten'

* * *
eerder gepubliceerd op mijn blog
februari 2013


1 opmerking:

  1. Tja, weerom een knap mens van ons weggegaan hé es? Gelukkig blijft zijn werk bestaan...

    BeantwoordenVerwijderen